ons avontuur is begonnen!! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Clara Bruin - WaarBenJij.nu ons avontuur is begonnen!! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Clara Bruin - WaarBenJij.nu

ons avontuur is begonnen!!

Door: Gerrie en Clara

Blijf op de hoogte en volg Clara

04 April 2015 | Nederland, Amersfoort

Hallo allemaal,
Vanuit een warm Caranavi volgt ons eerste reisverslag.
Na een lange voorspoedige , maar toch ook erg vermoeiende reis zijn we dinsdagmiddag in Caranavi gekomen. We werden warm verwelkomd.De gevaarlijke "dodenweg" is inmiddels niet meer zo gevaarlijk. Hij is sterk verbeterd, wat wel betekent dat de taxichauffeur als een dwaas reed. Clara zat in het midden en werd behoorlijk door elkaar geschud. Had daarna wel wat spierpijn in haar bovenarmen. waar we normaal 5 uur over deden, duurde het nu maar 3 uur. record!!!
Inmiddels hebben we onze draai gevonden. We slapen heerlijk en vermaken ons opperbest met de kinderen en elkaar.
Clara: Wat heel leuk was om te zien dat de kinderen zoooo enthousiast reageerden toen ze Gerrie zagen. Tia Gerrie!!! hoorden we regelmatig. wat direct vervolgd werd met: waar is tio Klaas??
Gerrie: Clara is een prima vervanging. Al heeft Klaas inmiddels via sms beloofd dat hij de volgende keer toch wel meekomt.
Gisterochtend hebben we met de kleinsten( 2- 4 jaar) in de guarderia gewerkt. Het was eerst wel even wat aftasten, maar voor maandag hebben we leuke ideeën om met ze te doen. in ieder geval hebben we 2 nieuwe puzzels gekocht.
De kinderen hebben nu 3 dagen vrij, dus vanmiddag zijn wij met ze bezig geweest met soppa de lettras. Ellen het was een grandioos succes deze namenwoordzoeker. Er ontstond een ware wedstrijd wie als eerste de puzzel had opgelost. Hij was best nog pittig. Maar we hadden goede arbeidsvitaminen: drop. Daar zijn ze gek op.
Vanavond hebben we voor het eerst zelf een potje eten gekookt. daar hadden we zomaar nog energie voor. Gerrie: Clara kan nog koken:)
Clara: De volgende ronde is voor Gerrie.
Het is nu paasweken, maar daar merken wij hier in Bolivia weinig van. In de winkels zie je wel chocoladehaasjes, maar dat is het dan ook. Wel vreemd voor ons. We zijn benieuwd wat we er zondag in de kerk van meemaken.
Standaard gratis leverbaar in Bolivia: Insectenbeten. En jeuken dat het doet aaaahhh. Klaas en Fred het noodpakket wordt stevig gebruikt. Zo fijn dat jullie met ons meedachten. Voor de pasen hebben we nog 2 chocolade eitjes…..
Klaas… Lolliy leeft nog en is nog net zo smerig als toen.
Wat het huis betreft, er zijn momenteel veel kleine kindjes. Veel groteren zijn uitgevlogen. aan de studie, in dienst of aan het werk. We hebben gistermiddag ook nog een van de meisje( inmiddels een jonge vrouw) bezocht in het dorp. Vilma, de vorige sponsordochter van Gerrie en Klaas. Ze was blij verrast om Gerrie weer te zien. Dinsdagmiddag gaan we met haar eten. We zijn door verschillende casa's uitgenodigd om daar mee te eten. Volgende week is al aardig volgeboekt.
We hebben inmiddels ook alle kadootje v en kaarten uitgedeeld die we meekregen. De betreffende kinderen en tia's waren zo blij. We hebben veel foto's gemaakt, maar we weten niet goed hoe we die nu in het blog moeten zetten. we mogen namelijk de laptop van Lily( amerikaanse vrijwilligster die hier al 4 jaar werkt) lenen. Hoeven we heerlijk niet voor naar het dorp. Gisteremn hadden we geen bereik, maar gelukkig zit het vandaag mee. Het is nu half 10 in de avond en we zitten nog buiten, want het is nog erg warm. Consequentie, we worden lek geprikt, maar binnen is het echt te heet en trouwens het bereik ook minder. Voorlopig zijn

• 05 April 2015 - 18:57

Erik:

Heuuuuuu daar

Goed bezig zeg; en dat in een lekker warm oord.
    Wij inmiddels opnieuw opa en oma. Klaas zou de foto's doorsturen als dat lukt.
    Zijn blij en dankbaar met ons mannetje. Marlies weer aardig op de been.
    Had een lichte vorm van zwangerschapvergiftiging en bloeddruk was te hoog.
    NU alles een stuk beter. Woensdag halen we met Marlies Goos Wouter op
    van Eindhoven en dan vrijdag naar de bruiloft. We gaan van feest tot feest.
    Jouw Klaas vermaakt zich denk ik ook wel. Is de spanning er bij jou ook een beetje af.
    Lieve schoonzus ik wens je een mooie tijd toe en Thea mag een andere keer een stukje schrijven.

from Tolbert with love
    Erik